Thursday 9 February 2012

Program Orientasi Asrama, SMK Likas, Sabah.

 9 Februari 2012 - Pihak QSTC sekali lagi dijemput untuk berkongsi ilmu dan pengalaman bersama palajar-palajar baru SMK Likas, Sabah. Slot yang diperuntukkan bermula selepas solat Isyak sehinggalah minum malam.

Slot dimulakan dengan sedikit aktiviti ringan dan ringkas sebagai regangan fizikal dan senaman otak sebelum penceramah membawa pelajar-pelajar untuk berfikir tentang kehidupan. Ternyata, melalui aktiviti ringkas dan ringan itu mampu memecahkan ruang komunikasi, dan pelajar mula tidak kekok dengan penceramah yang julung-julung kali datang ke sekolah memberikan perkongsian bersama mereka.

Selepas itu, pihak QSTC juga berkongsi tips tentang kaedah untuk menghayati, merasai dan mengingati sesuatu. Slot ini berakhir pada jam kira-kira 11 malam.

Semoga dengan sedikit pertemuan yang ringkas ini mampu mengetuk pintu hati para peserta dan semua orang yang hadir tentang erti kehidupan yang sebenar.

Sekali lagi, pihak QSTC mengucapkan terima kasih kepada pihak SMK Likas atas kesudian menjemput kami hadir sama dalam program orientasi asrama itu. Kami juga memohon maaf atas kekurangan kami menyampaikan ilmu kepada para peserta.
 

1 comments:

Bro munk's said...

haraf2 tahun depan klau d beri kan kesempatan dapat dilakukan lagi prgram yg sebaik ini.. insyallah

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | 100 Web Hosting