Sunday 4 March 2012

Qiamullail Perdana PSS & KRU Feb 2012 Kota Kinabalu & Tuaran, Sabah


Masjid An-Nur,Tuaran, SABAH - Pada tanggal 3-4 Mac 2012, QSTC telah dijemput untuk mengendali program Qiamullail Perdana PSS (Persatuan Siswazah Sabah) & KRU (Kelab Remaja Ukhuwwah) Tuaran, Sabah. Seramai lebih kurang 150 orang peserta telah mengikuti program ini. Tema yang dipilih untuk Qiamullail Perdana pada kali ini adalah 'Komunikasi'.
Peserta terdiri daripada pelbagai peringkat umur, iaitu seawal peringkat sekolah rendah sehinggalah sekolah menengah. Seorang Penghulu dan Penghuluwati telah dipilih untuk melatih sifat kepimpinan dikalangan para peserta. Seusai slot Ice Breaking, para peserta telah dipecahkan kepada beberapa kumpulan dan sesi berkenalan dilaksanakan. Setiap kumpulan juga dikehendaki untuk mencipta nama kumpulan yang mengandungi pertaan 'Cakap'. Antara nama kumpulan yang dipilih adalah seperti, kumpulan 'Cakap Comel-comel', 'Cakap Buat', 'Cakap Bah', 'Kamu Pandai Cakap?', 'Banyak Cakap' dan banyak lagi.

Sejurus selepas itu, setiap kumpulan diberi tugasan untuk mempersembahkan mengikut tema-tema yang telah ditetapkan mengenai komunikasi seperti 'Motivasi', 'Marah', 'Tempur' dan sebagainya. Seperti biasa, sebelum, slot pada waktu malam tamat, para peserta dihidangkan dengan slot istimewa iaitu slot muhasabah, yang mengingatkan kita tentang adab-adab apabila berkata-kata.

Semoga program ini mendatangkan manfaat kepada para peserta dan AJK secara keseluruhannya.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | 100 Web Hosting